Badania diagnostyczne dzieci i młodzieży
- diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, oraz możliwości psychofizycznych dzieci, w tym wspomaganie nauczycieli w rozpoznawaniu ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się
- diagnoza i ocena poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka (w tym dzieci w wieku 0 – 3 lat) oraz wsparcie w diagnozie gotowości szkolnej
- wstępne rozpoznanie ryzyka wykorzystania seksualnego
- diagnoza trudności emocjonalno-społecznych, wychowawczych i adaptacyjnych oraz dysharmonii rozwojowych
- diagnoza przyczyn trudności w nauce
- diagnoza psychologiczno-pedagogiczna w zakresie specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia)
- diagnoza możliwości intelektualnych
- diagnoza procesów integracji sensorycznej
- diagnoza logopedyczna
- wstępna diagnoza psychologiczna funkcjonowania dzieci z podejrzeniem nadpobudliwości psychoruchowej oraz z podejrzeniem spektrum autystycznego
- prowadzenie przesiewowych badań słuchu i wzroku z wykorzystaniem Platformy Badań Zmysłów
- diagnoza zaburzeń przetwarzania słuchowego metodą Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena(JIAS) oraz badania diagnostyczne z wykorzystaniem platformy metodą Neuroflow
- diagnoza funkcji wzrokowych metodą Impuls
- diagnoza związana z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej Oferta_PPP12_Doradztwo zawodowe
Orzecznictwo
- orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych
- orzekanie o potrzebie indywidualnego nauczania
- opiniowanie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
- terapia pedagogiczna w zakresie trudności w nauce czytania i pisania (dysleksja, dysortografia, dysgrafia)
- terapia pedagogiczna dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
- terapia pedagogiczna w formie e-learning dla uczniów klas VII-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
- terapia logopedyczna
- terapia integracji sensorycznej
- udział w procesie adaptacji dzieci nowoprzyjętych do przedszkola: (udział w grupowych zajęciach adaptacyjnych oraz indywidualne wspomaganie w procesie przystosowawczym dzieci, rodziców oraz nauczycieli)
- indywidualne i/ lub grupowe zajęcia ogólnorozwojowe (w tym stymulowanie rozwoju emocjonalno – społecznego dzieci młodszych),
- Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci z klas I-III (cały rok szkolny)
- Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym (II semestr) połączony z warsztatem umiejętności dla rodziców (I semestr)
- zajęcia grupowe „za 5 minut 18-tka” dla młodzieży (wzmacniające poczucie wartości z elementami rozwoju kompetencji intra i interpersonalnych)
- indywidualna psychoterapia dziecka
- terapia psychologiczna
- interwencje kryzysowe
- mediacje konfliktów szkolnych i rodzinnych
- Indywidualna Stymulacja Słuchu metodą Johansena (JIAS)
- terapia metodą Dr Neuronowski uczniów klas I – III
- trening słuchowy metodą Neuroflow
- terapia wzroku metodą Impuls
- doradztwo zawodowe Oferta_PPP12_Doradztwo zawodowe
Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny
- porady i konsultacje
- rozmowy terapeutyczne
- mediacje i negocjacje rodzinne
- terapia rodzin
- wykłady i warsztaty psychoedukacyjne z elementami Treningu Umiejętności Wychowawczych
- rozwiązywanie konfliktów rodzinnych z wykorzystaniem metody Kręgi Naprawcze
- oferta spotkań, wykładów i warsztatów doradcy zawodowego dla rodziców
Wspomaganie wychowawczej i i edukacyjnej funkcji placówek oświatowych
- konsultowanie bieżących trudności i problemów w pracy dydaktycznej i wychowawczej w trakcie dyżurów na terenie placówek
- rozwiązywanie konfliktów w oparciu o metodę Kręgi Naprawcze,
- mediacje i negocjacje szkolne
- formułowanie opinii i zaleceń postdiagnostycznych
- pomoc w konstruowaniu IPET-ów (udzielanie wskazówek merytorycznych)
- tematyczne szkolenia dla Rad Pedagogicznych – w ramach zgłoszonych potrzeb lub propozycji pracowników Poradni (w tym oferta spotkań doradcy zawodowego dla szkół)
- wspieranie nauczycieli i specjalistów szkolnych i przedszkolnych w ramach działania Sieci Współpracy i Samokształcenia (online)
- superwizje i grupy wsparcia dla nauczycieli i specjalistów szkolnych i przedszkolnych (w kontakcie indywidualnym lub online, w ramach zgłoszonych przez pracowników placówek potrzeb)
- Akademia Młodego Nauczyciela „Jak działa młody mózg?” – wykłady dla nauczycieli przedszkolnych, z małym stażem zawodowym, z obszaru najnowszej wiedzy neurobiologicznej i psychologicznej (online)
Warszawski Model Wspomagania
Od 1 stycznia 2016 r. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 12
realizuje nowe zadania dotyczące wspomagania szkół i placówek oświatowych w ramach
Warszawskiego Modelu Wspomagania,
we współpracy z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Sieci współpracy i samokształcenia są jedną z form wsparcia dyrektorów, nauczycieli i innych specjalistów (psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych, logopedów) w procesie doskonalenia kompetencji zawodowych.
Więcej informacji nt. Warszawskiego Modelu Wspomagania:
http://www.wcies.edu.pl/2014-04-22-08-18-03
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 12
zaprasza
do udziału w sieciach współpracy i samokształcenia
Zapisy przyjmowane są w sekretariacie Poradni, tel. 22 636 66 99
- Wymiana dobrych praktyk terapeutów pedagogicznych i pedagogów
Zapraszamy terapeutów pedagogicznych i pedagogów z rejonu działania Poradni.
Koordynator sieci: mgr M. Sondej
- Wymiana dobrych praktyk logopedów
Zapraszamy logopedów z rejonu działania Poradni.
Koordynator sieci: mgr E. Anuszewska-Kołakowska
Wars i Sawa
Warszawski System Wspierania Uzdolnionych
Od 2008 r. w Warszawie działa Warszawski System Wspierania Uzdolnionych Wars i Sawa,
którego celem jest poszerzenie i pogłębienie oferty dla uczniów zdolnych, obejmującej m.in. stworzenie warszawskiego programu wczesnego wykrywania i wspomagania uzdolnień uczniów.
W każdej Poradni powołany jest psycholog – lider do spraw dzieci zdolnych, którego zadaniem jest m. in. wspieranie szkół w realizacji zadań programu oraz indywidualne konsultacje z rodzicami, dziećmi i młodzieżą.
Jak się zgłosić?
W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 12
liderem programu jest psycholog
mgr Teresa Grąziewicz-Jóźwik
Konsultacje są możliwe po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty
(tel. 22 636 66 99).
Opieką obejmujemy dzieci i młodzież z terenu działania Poradni.
Więcej informacji:
https://www.wcies.edu.pl/media/system/pdf/wswu/filozofia_wis.pdf